For å lykkes i det digitale landskapet er man er avhengig av god innsikt og analyse. Vi i Apriil Digital Oslo hjelper din bedrift med å skaffe innsikten du trenger for å vinne den digitale konkurransen. Med hjelp av ulike verktøy kan vi hjelpe deg å ta strategiske valg for både eide og kjøpte kanaler. 

For å forstå brukerne på nettsiden din, samt potensielle nye kunder, er man avhengige av gode verktøy og mennesker som analyserer de dataene man samler inn. Data er meget viktig i dagens digitale verden, men det hjelper ikke å sitte på store mengder data om du ikke analyserer og benytter deg av innsikten. Med andre ord er analyse noe av det viktigste du gjør for å lykkes. 

Apriil Digital Oslo hjelper deg i begge ledd. Vi hjelper deg å sette opp ulike verktøy og målinger som gir deg den innsikten du trenger for å forbedre deg digitalt. Målinger og analyser vil skreddersys i henhold til ditt spesifikke behov basert på vår rådgivning.

Oppsett av sporing

For å få den dataen du trenger, er du avhengig av et godt sporingsoppsett. Her er det en rekke ulike verktøy du kan benytte for å hente inn det innsiktsunderlaget du trenger. 

Vi benytter blant annet Google Tag Manager, som er et verktøy som gir deg en «snarvei» inn i koden. Ved hjelp av dette verktøyet kan vi sette opp målinger og sporing på det meste uten hjelp av en utvikler. I tillegg til dette verktøyet, gir Google Analytics oversikt over blant annet hvordan brukerne benytter nettstedet ditt, samt hvilke kanaler som gir deg best resultater. 

De fleste har nok Google Analytics koblet til sin nettside, men det er mange som ikke utnytter analyseverktøyet til dets fulle potensial. Vi hjelper deg med rådgivning og oppsett tilpasset din bedrift. 

Analyse og rapportering

Våre spesialister innen analyse hjelper deg med å få den beste innsikten fra ditt sporingsoppsett, slik at du slipper å overvåke dette selv. Vi rapporterer for alle våre kunder, men det kan være ulike rapporteringsoppsett. 

De fleste kunder ønsker en månedlig rapportering for å ha oversikt over utvikling og resultater på jevnlig basis. Dersom vi har kampanjer for kunder, vil man også motta en rapport ved kampanjeslutt som viser resultatet av de annonsekronene man har lagt inn. På denne måten vil du ha oversikt over din ROI på kampanjen.

Noen eksempler på analyser vi kan hjelpe deg med

Apriil Digital Oslo vil sammen med dere avdekke hvilke analysebehov som er til stede. Her finner du en oversikt over noen av de analysene vi kan hjelpe deg med. 

  • SEO-teknisk analyse  
  • Søkeordsanalyse 
  • Trendanalyse
  • Digital markedsanalyse
  • Kundereiseanalyse
  • Overordnet webanalyse

Kontakt oss

Har du et prosjekt du ønsker at vi skal se på? Fortell oss kort hva det gjelder i skjemaet under, og vi tar kontakt.