Google Ads

Med optimering og strategiske valg på din Google Ads-konto vil du oppleve økt antall relevante besøk og flere konverteringer på din nettside.

Hva kan Google Ads gjøre for deg?

Som markedsføringskanal er søkemotorene unike. Svært få kanaler lar deg i samme grad treffe personer i det øyeblikket de søker opp produktinformasjon og er i aktiv kjøpsmodus.

Google sin prismodell innebærer at du kun betaler for klikk inn til din nettside. Annonsører som investerer tid i oppfølging og optimalisering av sine søkeannonser vil oppleve økt antall besøk og økt konvertering. En konvertering kan være et gjennomførte nettkjøp, en skjemahenvendelse, nedlastning eller en annen handling som er relevant for din nettside.

Les også: 64% av alle Google-søk kommer fra mobil 

Google Ads

Hvorfor bruke Ludens til søkemotorannonsering?

Sertifisert Google Partner

Vi samarbeider tett med Google, og har eksperter med dyp kunnskap om de forskjellige mulighetene i Google Ads-plattformen.

Kontinuerlig optimalisering

Din Google Ads-ekspert i Ludens jobber kontinuerlig for forbedre resultatene dine, enten målet ditt er økt trafikk, økt salg i en nettbutikk eller flere henvendelser via skjema.

Grundig søkeordsanalyse

For nye kunder gjør vi en søkeordsanalyse. Denne gir deg verdifull innsikt i hvilke søkeord og fraser kundene dine bruker for å finne dine varer og tjenester. Denne vil også fortelle hva kundene søker etter i ulike søkemoduser, som tidlige informasjonshentere eller de kjøpsklare.

Hva er viktig å huske på for å lykkes med Google Ads?

Det er ikke alltid like lett å vite hvor du skal starte når du skal sette opp og drifte en Google Ads-konto. Hos Ludens har vi egne rutiner vi følger for å sikre at din konto er ivaretatt. Noen av våre stalltips lyder som følger:

  • Start alltid med en grundig søkeordsanalyse.
  • Bygg opp kontoen din med en logisk struktur basert på nettsiden.
  • Bruk en tydelig call to action i annonsene.
  • Benytt riktig budstrategi.
  • Undersøk hvilken visningsandel dine annonser har.
  • Bruk remarketing.
  • Mål konverteringer på nettsiden din ved å koble Google Ads og Google Analytics sammen.
  • Bruk relevante annonseutvidelser.
  • Vær synlig på Google My Business.
  • Last opp og verifiser kartoppføringer på Google Maps.