Blomsterkampanje ga avkastning på 800 %

Blomster må ikke ha store anledninger for spre glede

Interflora hverdagsglede

Blomster er sentrale og viktige ved de store anledningene, nå som alltid. Samtidig er det jo hverdagene og de små anledningene det er flest av, så hvorfor skal ikke blomster gjøre en forskjell der også? 

For Interflora vil en slik innstilling bety uendelig mange anledninger til å spre litt ekstra glede. Vi kunne gi folk ideer som; «ha-en-god-dag-på-jobben-blomster» eller «gråværsblomster». Mer glede kan det aldri bli for mye av, tenkte vi.

Dette ble grunnlaget for et enkelt og levedyktig konsept til bruk i sosiale medier, som har vært til glede både for blomsterkjøpere og blomsterselgere siden sommeren i fjor. Vi kaller konseptet «hverdagsglede».

spre hverdagsgledeinterflora hverdagsgledeinterflora hverdagsglede

Lønnsomme hverdagsgleder!

Til nå har vi kjørt tre kampanjer under dette konseptet, og vi har ingen grunn til å gi oss med det. Anledningene til å lyse opp folks hverdag vil alltid være til stede.

Den andre ble avviklet høsten 2020, og strakk seg over en periode på litt over seks uker. Ingen av produktene ble hadde rabattert pris, og likevel resulterte kampanjen i 2 273 salg. Salgsverdien? 1 950 000 kroner!

«Hverdagsglede» landet med en ROAS på 12,8, og en veldig solid ROI på 8,3.

Bildene vi viser her er fra i fjor høst, og snart kommer nye anledninger for hverdagsgleder. Det betyr en ny kampanje du kan se på en skjerm nær deg.